Je to malé nízkonákladové auto, najmenšie vyrábané automobilkou Kia Motors. Kia Picanto je známe pod viacerými menami: v Južnej Kórei a Čile ako Kia Morning, v Taiwane ako Kia EuroStar, vo Vietname pod menom Kia New Morning, v Malajzií sa označuje ako Naza Suria resp. Naza Picanto.
Produkcia začala v roku 2004, od roku 2011 je na trhu druhá aktuálna verzia modelu. Model sa vyrába v Južnej Kórei, Vietname, Filipínach a Indonézii.
Prvá generácia
Auto je výsledkom spolupráce s automobilkou Hyundai a preto je postavené na platforme Hyundai Getz. Disponuje benzínovými motormi 1.0L resp. 1.1L. Pre európsky trh bol dostupný (od roku 2004) aj diesel trojvalec s priamym vstrekovaním so silou 55 kW, odvodený od 1.5 CDR štvorvalca z Kia Cerato. V niektorých krajinách navyše dodávali aj 1.2L motor.
Pomerne skoro vybavili Picanto dôležitými prvkami ako CD prehrávač, klimatizácia, elektrické sťahovanie okien, diaľkové centrálne zamykanie a ďalšie, čo z neho robilo veľmi moderné a zároveň lacné auto. Reklamu pre auto robil aj známy rally pretekár Marcus Grönholm.
V roku 2007 a neskôr v 2010 prešiel model niekoľkými menšími zmenami. Za zmienku stojí debut nových bi-fuel LPG motorov s objemom 1.0L resp. 1.1L, ktoré boli vyrobené pre taliansky trh.
Druhá generácia
Premiéru mala v roku 2011 na Ženevskej Motor Show, zaznamenala kompletnú premenu po dizajnérskej ako aj inžinierskej stránke, s cieľom upevniť si pozíciu na svetovom trhu v segmente malých mestských áut. Z prvej generácie sa predalo slušných 1.1 milióna kusov, druhá generácia má ešte oveľa vyššie méty s deklarovaným cieľom predávať viac ako 2 milióny kusov za rok na globálnom trhu.
Nový motor priniesol hlavne výraznú redukciu emisií CO2 a zníženie spotreby paliva, pridali sa viaceré bezpečnostné prvky a okrem toho je ponúkaný výber 2 prevedení: 5-dverové alebo 3-dverové, filozofia 3-dverového modelu je športové prevedenie, navyše konštruktéri sa zamerali aj na zlepšenie aerodynamiky. Samozrejmosťou bolo množstvo moderných (high-tech) prvkov, ktoré nie sú v tejto triede štandardom ako sú automatická klimatizácia, elektronicky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, vyhrievané sedadlá, kompletná audio(CD, USB, mp3, iPod, bluetooth) výbava a ďalšie.
Navyše je možná voľba viacerých prispôsobení a úprav, samozrejmosťou je nová maska “Tiger nose”, ktorá sa inštaluje na všetky nové modely. Možné je napríklad špeciálne športové prevedenie a viacero farebných prevedení.
Aj keď jedno z hlavných zameraní nového Picanta bola dizajnérska stránka, bolo myslené aj na praktické záležitosti. Napríklad auto bolo predĺžené o 6cm a zväčšil sa aj rázvor, čo poskytlo viac miesta pre pasažierov. Taktiež bola zväčšená kapacita batožinového priestoru a to až o štvrtinu.
K dispozícii sú tri verzie motoru: 1248 cm3 štvorvalev 85 PS a 121 Nm, 1.0L trojvalec s voľbou benzín alebo bi-fuel (LPG+benzín): benzín s výkonom 69 PS a 95 Nm, bi-fuel o sile 82 ps a 94 Nm.
Zaujímavá je nízka cena, koncom roka 2011 sa dal kúpiť už od 7 500€ a v lepšej výbave za približne 10 000€.
Parametre
Motory | benzín – 1.0L I4 , 1.1L I4 , 1.2L I4 , diesel – 1.1L CRDI VGT I3, bi-fuel – 1.0L I4 LPG |
Prevodovka | 5-stupňová manuálna/4-stupňová automatická |
Rázvor | 2370 mm |
Dĺžka | 3535 mm |
Šírka | 1595 mm |
Výška | 1480 mm |
Váha | 897 kg |
Priemerná spotreba | 5 l/100km |
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=wdCrUTx5NtQ